Diyanet İşleri Başkanlığı, Türk hacı adaylarına sunulan hizmetlerin kesintisiz devamını sağlamak amacıyla iletişim kanallarını etkili bir şekilde kullanıyor.

Diyanet Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ekipler, servisler, oteleler ve sağlık merkezleri arası koordinasyonu hızlı bir şekilde kullandığı çeşitli iletişim araçlarıyla sağlayarak hacı adaylarına sunulan hizmetlerde yaşanabilecek aksaklıkların önünü kesiyor. Bu bağlamda Başkanlık uhdesinde hacı adaylarına rehberlik eden kafile başkanlarından din görevlilerine varıncaya kadar özel telefon hatları tahsis edildi. Görevliler bu hatlar üzerinden birbiriyle ücretsiz görüşerek otelini kaybetmiş herhangi bir hacı adayını, yaka kartında yazan bilgiler doğrultusunda kafilesine bildirebiliyor.

- Mekke’de telsiz sistemi kuruldu

Suudi Arabistan’da telefon ve internet hizmetlerinin zaman zaman aksaması durumunda Diyanet İşleri Başkanlığı iletişimi sağlamak için Mekke'de telsiz sistemi kurdu.

Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş, Mekke Koordinasyon ve İskan Başkanlığı ziyaretinde söz konusu telsiz sistemini kullanarak bütün ekiplerden anlık durum bilgisi aldı.

Konuyla ilgili Başkan Erbaş'a bilgi veren Diyanet İşleri Başkanlığı Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürü Remzi Bircan, telsiz sistemini yeni kurduklarını ve son derece verimli bir şekilde kullandıklarını ifade etti. 

Bircan, başta otobüs servislerinin akışını hızlandırmak amacıyla kullandıkları telsiz sisteminin, oteller arası koordinasyon ve sağlık hizmetlerinde olmak üzere toplam 70 noktada bulunduğunu belirterek; “Zaman zaman telefon ve internet bağlantılarında sorunlar olabiliyor. Ancak telsiz sisteminde bu sorun olmadığı için  anlık anonslarla ekip ve otellerimizle iletişime geçebiliyoruz.” dedi.

Editör: Mehmet Çalışkan