Hanefî mezhebine göre tavafın abdestli yapılması vâciptir. (Kâsânî, Bedâ’i, 2/129) Kudüm veya nâfile tavafın cünüp veya âdetli olarak yapılması hâlinde dem (koyun veya keçi kesmek), abdestsiz yapılması durumunda ise sadaka gerekir. (İbnü’l-Hümâm, Fethu’l-kadîr, 3/49-50; İbn Nüceym, el-Bahr, 3/21) Cünüp, âdetli veya abdestsiz olarak yapılan tavaf daha sonra iade edilirse ceza düşer. (Mevsılî, el-İhtiyâr, 1/162) Ancak diğer bir görüşe göre kudüm veya nâfile tavaflar cünüp, âdetli veya abdestsiz olarak yapılırsa her şavt için bir sadaka gerekir. (İbn Nüceym, el-Bahr, 3/23; Mekkî, İrşâdü’s-sârî, 497-498)

Şâfiî mezhebine göre ise hadesten tahâret, tavafın sıhhat şartı olduğundan cünüp, âdetli veya abdestsiz yapılan bütün tavaflar geçersiz olup nâfile dışındaki tavaflar yeniden yapılmalıdır. (Mâverdî, el-Hâvi’l-kebîr, 4/144; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 2/243)

Kaynak: DİB Hac ve Umre ile İlgili Fetvalar