Kur’an kültürümüzde hafızlık ve hafızlık eğitimi, geçmişte ve günümüzde önemli bir yer tutmuştur. Hafızlık eğitiminde ebeveyn, hoca ve hafız adayı üç temel unsurdur.

Öncelikle anne babanın kalbinde “Evladımız hafız olsun, biz başka bir şey istemiyoruz Allah’ım!” şeklindeki iştiyak ve arzuları, dua ve niyazları, bu işin başlaması ve devam etmesi noktasında en önemli safhayı oluşturmaktadır. Daha sonra anne ve baba gereğini yapar, disiplin ve kararlılıkla takip ederlerse bu çalışmanın önemli bir aşaması gerçekleşmiş olur. Zira onların bu hâlet-i ruhiyeleri ve kararlılıkları, hafız adayı çocuk üzerinde olumlu etkiler yapar.

Hafızlık çalışmasını yürütmede ikinci unsur da hocadır. Hoca bilgi, beceri ve pedagojik formasyon noktasında yeterli alt yapıya sahip olmalıdır. Kuşkusuz bu durum, çocuğun başarısında etkin rol oynar. Üçüncü unsur, hafız adayı çocuktur. Yeterli zekâ seviyesine ve yüzüne okuma alt yapısına sahip, sağlıklı ve istekli hafız adayı ile yola çıkmak başarılı olmak için esastır.

SÖZÜN ÖZÜ

Daha iyi bir hayat ancak insanların şuuru ıslah edildiğinde mümkün olabilir; o yüzden, hayatı ıslah etmek isteyenlerin bütün gayretlerini hem kendilerinin hem de başkalarının şuurunu değiştirmeye yöneltmeleri gerekir.

Tolstoy

Editör: Mehmet Çalışkan